juvvliah

Alla inlägg under juli 2010

Av Julia Ståhl - 31 juli 2010 23:43

Min nya sadel som jag letat efter så länge, jag ville ha en wintec då den är bäst och bekvämas för Thinny, och den är sjukt bra och skön att rida i :))

men de är ju så satans dyra, så jag letade lite på hästnet, och jag har letat, letat, letat och återigen letat, inte hittat någon bra, för ens nu.

jag vill helst ha en luftstoppad som formar sig efter varje pass,  normal bom och 17'' .    Och lilla Julia har ju turen och hittar precis en sån, begagnad från 2008, som var sparsamt använd ! :))

Fatta vad nöjd jag är nu ! :D<33333

Och stigläder, stigbyglar och sadelgjord medföljer ! :D

Bara schabrak som fattas :D<3


Kram julia<3

Av Julia Ståhl - 30 juli 2010 17:06

Fotografering


Texten skrivs privat av Julia Ståhl-Juvvliah och tillåts inte kopieras utan tillstånd. Skriv gärna gästboksinlägg, kommentar eller via bilddagboken för att fråga.


Fotografering är inte en bra kamera eller bra bilder. Fotografering är känsla !

Alla kan fotografera, stora som små !

En bild med bra kvalité är inte en bild tagen med en bra kamera. En bild med bra kvalité är en bild med känsla. En bra kamera är bara ett slags hjälpmedel. En bild, kan tas med en kamera, mobiltelefon, eller det du har i huvudet, minnet !

Det som du behöver tänka på när du fotograferar, är inte:

Åh, jag måste få en bra bild som jag kan visa för alla andra ! Jag vill också vara duktig!

Det du behöver tänka på är:

Den här bilden blir bra, själva bildkvalitén gör det samma, det är min egna kvalité jag vill ha !

Varje bild har något speciellt, inte motivet, redigeringen eller vilken kamera den är tagen med.

Det beror på vem som höll i kameran när bilden togs, Du ! Du har något speciellt, din glädje och vilja visas i bilden, en grå, trist bild, på någon skruv eller annat, är en känslig bild. Negativ.

En bild med färg, energi och kärlek är en känslig bild. Positiv.

Suddig eller skarp bild, det kvittar.

En liten tjej på 7 år sa en gång till mig,

-när jag blir stor, så ska jag ta lika fina bilder som du !

Då sa jag,

-Gumman, du behöver inte vara stor för att ta fina bilder, din energi och glädje sittar av sig på bilden, det är du som gör bilden fin !

Den flickan lös av glädje sen kan jag säga !

Jag har aldrig blivit så positivt bemött av en person sedan dess ! :’)<3

Jag har aldrig någonsin sagt att kvalitén på bilden är fin, och jag tänker aldrig säga det heller !

För det är inte kvalitén som gör den fin!


Nu lite tips till de som inte tycker lika som mig.

Fokus; skarpare där du vill ha det, Makro fungerar super för det !

Foto i lite halvdunkelt ljus; Autoinställning, blixt om det behövs !

Vill du få en toppenbild med kvalité som ni kallar det, så hänger det mesta på efterarbetet/redigeringen ((:


Redigering i nästa inlägg !


Bild:

negativ bild i färg, efterarbete: Jag, kommer i nästa inlägg.

  

Av Julia Ståhl - 30 juli 2010 14:36

Hej..


Idag händer inget speciellt, blir kanske ut till pålleeen seen igen, hinner jag så rider jag...

Men det är väl inte intressant för er antar jag... min blogg är väl lika tråkig som botten av en tom glasburk antar jag...  eller?

Jag menar, mindre läsare, det har rasat något ENORMT!

från 16 till 3 på TVÅ DAGAR !!!!!! seriöst, i onsdgs var det 16 läsare, i går var dt 3 !

Jag menar, hallå !  Jag vet, folk kanske är på semester, men ändå! det är ju så dåligt väder, någon mer än 3 pers borde ju läsa !

Jag börjar bli sjuukt trött på att skriva, skriva, skriva, förbereda, förbereda, förbereda och tänka, tänka och tänka ! på vad som kan göra  bloggen bättre, jag har frågat er, några gånger ! Jag menar, 16 läsare till noll och ingenting,  8-9 kommentarer, till NOLL varje dag....

seriöst nu, alla som kollar bloggen nu, kan väl kommentera någonting?

Vad ni tycker, om ni läser bloggen, vad ni vill se?

snart får jag väl läsa och kommentera min egen blogg för att iaf få 1 liten jävla kommentar som ni är så snåla med !

Förlåt om jag är otrevlig och sur, det är inte meningen, men jag blir bara så trött!

Varje gång jag skriver så här, eller något annat, inte en enda jävla reaktion !

Jag har kommit med förslag, frågor och hur mycket som helst ! och ni kan inte ens kommentera ett: det tycker jag, eller :  så kan du nog göra, eller : nej, det är nog inte så bra.


min blogg är botten utan er, det är ju niii som gör själva bloggen åt mig, det är nii som ska hjälpa mig att hålla den vid liv, just nu får jag göra allt själv, om ni inte engagerar er lite i det här så kommer det gå åt helvete med bloggen !


Vad vill ni se, läsa, höra ?

NÅN måste ju sitta på en liiiiten idé iaf !

Alla idéer kommer läsas, respekteras och funderas på, det lovar jag !

men snälla, säg vad ni vill se, jag vill ha kvar bloggen och er underbara som läser bloggen !<3

Av Julia Ståhl - 29 juli 2010 17:32

Egengjorda naglar, enkelt, snabbt och snyggt ;))

Har du några gamla lösnaglar som bara ligger och skräpar hemma? kanske är det sprickor ? kanske lim som lyser igenom ?

Jag satt och hade tråkigt, så jag letade fram ett snyggt nagellack, rött i mitt fall, Sen plockade jag fram mina slitna lösnaglar, slipade till dom med nagelfil, klistrade fast dom, sen målade jag dom röda, billigt, snabbt, enkelt och snyggt ;))

färgen kvittar ju, men rött är hemskt snyggt, särskilt vid fotografering, samt efterarbetet eller redigeringen som många kallar det :D<3

Jag tänkte börja skriva lite om fotografering och redigerings-tips, skulle det vara kul?

Tycker det blir tråkigt att skriva om vad jag gör, det är inte så många som vill veta vad jag gör om dagarna ;o


Iaf, kommentera och säg vad ni tycker, och ni,m det finns faktiskt en gästbok, för diskussioner :D<3




Kram Julia<3


Mina naglar, klicka för HD-visning :)

  

Av Julia Ståhl - 28 juli 2010 21:59

Hej :)


Jag skrev igår på min bilddagbok med samma namn som bloggen, att jag skulle skicka efter lite prylar, jo visst, det sket sej allt ihop XD

Den sadel jag skulle köpa skulle inte passa henne, provade massa sadlar i stallet....

den sista vi provade var en wintec dressyr, den passade. så nu får jag väl köpa en Wintec dressyr-sadel istället, så det blir ut med mkt pengar denna månad, först tränset och allt det, och nu sadel, Malin får hjälpa mej att beställa så jag får rätt, eftersom jag inte kan tyska XD   hahah<3



Aa, men bilder på sadeln kommer väl när jag bestämt mejj<3



Kram, kommentera !<333

Av Julia Ståhl - 26 juli 2010 20:04

UTLOTTNING

 

nu när sommaren börjar avta, man kanske vill ha en ny design på bloggen, eller en ny header ?

Så jag tänkte, jag ska sluta göra bilder åt andra, men nu, ska jag lotta ut en hel design !

Du får i pris en ny header med dina bilder, valfri färg.

Sen får du även den insatt i din blogg av mig, om du vill ge ut ditt lösenord, annars får du fixa det själv !

Så här gör du :)

 

1. kommentera ditt namn, blogg och mejladress

 

2. lägg ut ett inlägg på din blogg, med texten:

Jag är med i utlottningen om en ny design hos www.juvvliah.bloggplatsen.se

 

3. Om du har blogg.se så får du lägga in bilden samt värja bakgrundsfärg själv, eftersom jag inte kan koda.

 

4. vinnaren lottas ut av mig !

 

 

Kommentera nu och var med i min utlottning, om du vill ha en design av mig !

Av Julia Ståhl - 26 juli 2010 19:41

Dagens Hiss

 

Är glad över att bilderna från diggiloo blev bra ! :))

  

 

Dagens Diss

 

Trasiga longeringslinor, inte kul när man tänkt longera hästen i morgon....  (det ska sitta en knäppgrejjimojj där på)

  

Av Julia Ståhl - 26 juli 2010 17:26

Nu ska jag försöka få liv i bloggen igen ! :))


Jag tänkte göra så här,

Nyheter, tävligar och frågor, är det något ni känner skulle göra bloggen bättre ?

Jag har suttit ett tag och klurat på detta, jag kom på det här:

1. veckans fråga varje söndag, där ni får vara med under veckans gång att välja kategori.

2.  Hiss och Diss när det hänt något bra och något dåligt :)

3.  tävlingar, dock inga utlottningar där jag köper saker som ni vinner, men lite smått och gått, någon hästtävling där jag kan rota fram ett pris bland mina grejor ? :))

4.  Utlottningar varje vecka ! t ex. veckans bloggdesign, där man får vara med och tävla om en bloggdesign, header, eller reklam :))

5.  den blogg jag kommenterar mest varje vecka kommer bli reklamerad på min blogg resten av veckan :)


Vad sägs om det?

Är det bättre ? Tacksam för kommentarer :))<3

Vad tycker du?

Videoblogg?
 JA
 NEJ

Presentation


Jag är den jag är, och inte den du vill att jag ska vara.♥

Senaste inläggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards