juvvliah

Direktlänk till inlägg 19 december 2010

Thinny Roy♥

Av Julia Ståhl - 19 december 2010 20:56


Det vackraste jag vet

Läs om vår FRAMGÅNG på fem månader, om du har lust, skulle betyda mycket!


Thinny har varit min foderhäst i fem månader nu, (16;e )
Men jag har väntat med att lära känna varandra djupare, och se hur mycket hon litar på mig, hur hon verkligen är osv.
I början av denna månaden grubblade jag lite, jag tänkte på hur vi trivs tillsammans, osv.
Och jag kom fram till det att det kanske är bäst att lämna tillbaka henne, för jag tyckte inte att jag fått fram så mycket, eller så var hon bara så.
Men hon betyder för mycket, och hon betyder inte det bara för att, utan det måste ju vara något speciellt, och det jag då tyckte var ''fantastiskt'' eller ''underbart'' med henne, är nu ungefär att jämnföra med ''ja, men så är väl dom flesta?''.
Jag började snart inse att hon faktiskt är fantastisk, jag menar, snällare häst får man leta efter, hon är extremt mörkrädd och väldigt skygg om ansiktet, men med mig, går hon nu fram bättre än någonsin, och jag kan borsta ansiktet, jag kan nästan pussa henne på mulen, och det är ett enormt steg från början december.
Hon är fantastisk. Thinny är rätt lättlärd för den som känner henne! Hon litar inte på någon hon inte känner, men i förrgår började jag lära in ''krama'' på kommando, och idag när vi gick från hagen till stallet stannade jag och gick närmre henne, klappade på andra sidan halsen och sa ''Kram Thinny'' och hon la då sin hals runt mig och kittlade mig på ryggen, utan godis eller något, endast myyyycket beröm, Då, började jag gråta, glädjetårar, glädje p hög nivå kan jag säga!
Det tog tre månader innan jag kunde få in henne från hagen ordentligt, nu tog det två dagar att lära henne att kramas!


Igår gick jag till paddocken och skulle longera lite, hade jag tänkt, men det blev inte så, jag släppte lös henne och busade bara, jag sprang iväg och då jagade hon mig, inget hon heller skulle gjort för en månad sedan, då skulle hon livrädd sprungit bort till grinden.
Sen ställde jag mig bakom henne med longerlinan fäst i grimman och smackade, hon gick framåt, det gick kanon, jag längde repet och gick då längre bak och det gick fortfarande lika bra för att vara första gången, och det är inget jag i minna drömmar kunde föreställa mig.
Jag skulle så gärna vilja sett oss springa i den djupa snön utan något som tvingar henne att gå efter mig, hon går sin egen väg, men väljer att springa bakom mig, det var knappt att jag ville tillbaka till stallet, jag ville bara fortsätta springa, varv, på varv, på varv....

(bilden vart cp så det blir ingen bild D: )
    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia Ståhl - 3 januari 2011 14:43


Bloggen flyttad! Klicka HÄR för att komma till den nuvarande bloggen! Glöm inte att följa & gilla min nya blogg via bloglovin! :) Tack på förhand!     ...

Av Julia Ståhl - 1 januari 2011 16:18


Ja, haha, jag skulle försöka fixa en fin design, men ja... ni får leva med att bloggen ser ut så här ett tag för jag orkar inte fixa... hahah xD   ...

Av Julia Ståhl - 29 december 2010 19:59


Till höger här på min blogg (i menyn högst upp) kan du klicka i och rösta för om du tycker jag ska videoblogga eller ej. Det visar inte vem som röstat och du behöver inte fylla i något annat som när du kommenterar, du behöver bara klicka i () JA elle...

Av Julia Ståhl - 28 december 2010 23:08

Sänder en tanke till min älskade underbara vän Julia, som tyvärr miste en av sina närmsta idag. Julia, du och jag har ''känt varandra'' sen de första dagarna i våra liv, för mig är du som en syster! Du vet allt om mig, och jag kan berätta allt för ...

Av Julia Ståhl - 27 december 2010 23:00


MIKAELA ANDRÉ! STORT grattis till dig söta unge! Mikaela deltog med denna bilden och för att komma till hennes blogg klickar du bara på den:   Mikaela fick nu en ''länkning'' och kommer få en hemlig julklapp någon gång under lovet eller när sk...

Vad tycker du?

Videoblogg?
 JA
 NEJ

Presentation


Jag är den jag är, och inte den du vill att jag ska vara.♥

Senaste inläggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2010 >>>

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards